Visuell identitet och starka varumärken

I takt med att företag, produkter och tjänster blir allt mer lika varandra på marknaden ökar vikten av att vårda och bygga sitt varumärke. Vi hjälper dig att skapa formstark, effektfull design som förmedlar ditt varumärkes värden på ett unikt sätt. Design som är användarvänlig och håller i många år framöver. Med hjälp av en grafisk profil blir det dessutom enkelt för alla som arbetar med varumärket att kommunicera enhetligt. Hör av dig om du vill ha hjälp med någon form av design och visuell identitet.

Färger, symboler och typsnitt är alla delar av ditt varumärkes utseende och visuella identitet. Vi på Creatic har lång erfarenhet av att skapa formstark, effektfull design som förmedlar varumärkets värden på ett unikt sätt. Design som håller i många år framöver. Med hjälp av en grafisk profil blir det enkelt för alla som arbetar med varumärket att kommunicera enhetligt. Och när vi ändå är inne och pratar om design vill vi berätta att vi också arbetar med UX och användarvänlighet. Vi använder oss av den senaste forskningen inom området som grund för att skapa en så bra användarupplevelse som möjligt.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Grafisk profil

Färger, symboler och typsnitt är delar som du själv bestämmer över och som påverkar den visuella upplevelsen av ditt varumärke. Därför kan man säga att den grafiska profilen tillhör den hårda delen av varumärket.

UX / UI

User experience och user interface, eller UX och UI som vi oftare stöter på dem som, handlar om att göra användarupplevelsen och användbarheten så bra som möjligt. UX och UI är en självklar del i alla våra kommunikationsprojekt.

Retail & office design

Din butiksdesign har framförallt två sysften. Det första syftar den till att driva försäljning och att ge kunderna en känsla som uppmuntrar dem att konsumera. Det andra , som på längre sikt är lika viktigt, handlar om varumärkesbyggande.

Event design

Oavsett om det handlar om ett internt event, mässmonter, eller en pop-up-butik är målet alltid att skapa känslor för varumärket. Den röda tråden är viljan att få dina kunder att stärka relationen med ditt varumärke.

Nyfiken och vill veta mer?

Johan Sandberg
Ägare, Creatic AB