En stark kundupplevelse betyder bättre lönsamhet

Förstå din kunds faktiska behov och upplevelse – designa dina tjänster och kommunikation utifrån kundernas behov. Det är ett effektivt sätt för företag att forma en dialog som är attraktiv, effektiv och lönsam.

Ditt företag är som en resort, där kunderna kommer till och vill ha en härlig upplevelse. Du skall ge dina kommunikation som både möter och överträffar kundernas förväntningar. 

Genom intervjuer och observationer kartlägger vi verkliga behov, beteenden och drivkrafter hos dina kunder. Kundresor används för att förstå hur du kan förbättra eller bredda ditt erbjudande och få konkurrensfördelar.

Med utgångspunkt i din kunds behov och dina affärsmål skapar vi idéer för nya och förbättrade tjänster. Idéer konkretiseras som koncept och testas tidigt mot kund och verksamhet.

Vad kan vi hjälpa dig med?

Kundinsikter

Insikter om din kund är ditt viktigaste fundament. Om det du bygger inte har ett sant värde för dina kunder spelar det ingen roll hur fantastisk innovativ affärsmodell du har.  Vi börjar med inventering av er befintliga kunskap om kunderna. Därefter kompletteras insikterna, ofta av olika former av analyser, intervjuer och observationer. Allt för att få en djup förståelse för underliggande behov och drivkrafter (Jobs to be done)

Customer journey mapping

En bra insyn i kundresan hjälper dig att flytta fokus från ditt företags kanaler och avdelningar till kundens faktiska verklighet. Genom att visualisera kundens behov och utmaningar i en resa blir det lätt att identifiera möjligheter för att förbättra upplevelsen av befintlig eller helt ny tjänst.

Datadrivet beslutsstöd

För att leverera framgångsrika tjänster över tid krävs att hela din organisation förstår värdet av att arbeta kundnära. Vi hjälper er med sätta upp processer för att skapa ett data-drivet arbetssätt och korsfunktionellt samarbete. Med design som förändringsmotor skapar vi tillsammans en kreativ och öppen kultur så att ni kan realisera era affärsmål och skapa värde för kunderna.

CRM och kundupplevelse

Med en genomtänkt CRM strategi gör det möjligt för dig att få en 360-graders överblick över dina kunder. Information som du bland annat kan använda till att skapa mer skräddarsydda erbjudanden baserade på köphistorik, intressen och mycket mer. Använd den information du har till att hålla dina kunder uppdaterade om nyheter, erbjudanden, säljkampanjer eller andra initiativ. Med hjälp av prediktiv modellering skapar du dessutom mycket högre relevans för dina kunder.

Nyfiken och vill veta mer?

Johan Sandberg
Ägare, Creatic AB